De voordelen van afdelingsmanagers in Loket

In dit artikel
In dit artikel

Word je als werkgever overspoeld door administratieve taken? Keur je regelmatig declaraties goed waarvan je eigenlijk geen idee hebt waar ze voor zijn? Beslis je over verlofaanvragen terwijl je de planning van die afdeling niet scherp hebt? Geef je leidinggevenden meer mogelijkheden in Loket!

Tekst gaat verder onder de foto

Rechten

In Loket kunnen we precies instellen tot welke functionaliteiten leidinggevenden toegang mogen hebben. Zo kunnen leidinggevenden dus toegang krijgen tot verschillende functionaliteiten op basis van hun verantwoordelijkheden. Als je bijvoorbeeld wilt dat leidinggevenden alleen verlofaanvragen kunnen behandelen, kan dit worden ingesteld. Bovendien kunnen gegevens van werknemers, zoals salarissen, natuurlijk worden afgeschermd.

Afdelingen

Werknemers worden gekoppeld aan afdelingen, vervolgens worden leidinggevenden gekoppeld aan de afdelingen waar ze inzicht in moeten hebben. Aan een afdeling kunnen meerdere leidinggevenden gekoppeld worden. Zo hebben leidinggevenden alleen toegang tot de werknemers waar ze verantwoordelijk voor zijn.

→ Alles over het Loket.nl

Mogelijkheden

Onderstaand een overzicht van mogelijkheden voor leidinggevenden in Loket. Deze mogelijkheden kunnen we afzonderlijk van elkaar toekennen aan de leidinggevenden. Zo richten we deze functionaliteit in naar de behoeften van jouw organisatie.

  1. Signalen
    Leidinggevenden kunnen diverse signalen ontvangen van werknemers die gekoppeld zijn aan hun afdelingen. Denk hierbij aan verjaardagen, aflopende proeftijden, jubilea, aflopende certificaten (zoals heftruck certificaten) en aflopende arbeidsovereenkomsten.
  2. Verlofaanvragen
    Wanneer een werknemer een verlofaanvraag indient, kan de leidinggevende hier een mail van ontvangen de verlofaanvraag goed- of afkeuren binnen Loket.
  3. Declaraties
    Werknemers kunnen elk soort declaratie digitaal indienen via het werknemerloket. De leidinggevende kan deze declaratie vervolgens beoordelen en goedkeuren, waarna de declaratie meegenomen kan worden in het verloningsproces.
  4. Werknemer gegevens
    Hebben je leidinggevenden al toegang tot de contactgegevens bij nood? In Loket kunnen deze gegevens eenvoudig bijgehouden worden en inzichtelijk worden gemaakt voor leidinggevenden.

 

Natuurlijk kunnen we deze mogelijkheden compleet naar wens instellen. Door leidinggevenden meer mogelijkheden in Loket te bieden, verlicht je je eigen administratieve lasten en heb je meer tijd voor belangrijke zaken. Interesse in deze functionaliteit? Neem gerust contact met ons op, we vertellen je graag over de mogelijkheden.

Meer over:

Delen via:

Meer actualiteit op het gebied van Loket

Het nieuwe jaar komt eraan, December vliegt bij iedereen voorbij met veel op de agenda. Daarom willen we ook …

Een zieke medewerker kost gemiddeld € 405,- per dag, afhankelijk van het salaris. Het effect op je bedrijf en …

E-assessment is een krachtig hulpmiddel dat organisaties helpt om weloverwogen beslissingen te nemen bij het aannemen van nieuwe medewerkers …